Menetrendek, kijelzők

Clip art illustration of a Cartoon Tiger with a Missing ToothFIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!

Az előző részben ott hagytuk abba, hogy leraktuk az általunk kiválasztott autóbuszt (MAN SD77) a pályára, és elkezdtünk furikázni rajta. Itt az ideje, hogy hivatásos autóbusz vezetőhöz méltón menetrend szerint szállítsuk virtuális utasainkat. Sajnos a járművezetők élete nem csak játék és mese, a műszak hajnalban kezdődik, és éjszaka ér véget. Töltsük be Spandau-t, majd itt az idő beállítani a pontos időt. Hívjuk elő a menüt, majd válasszuk ki a ‘Pontos idő és dátum’ funkciót (minő meglepő módon óra ikon jelöli).

6

Állítsuk be a pontos időnek 4:15-öt. A dátum maradjon a játék által felajánlott 1988-07-28. (Amint írtam, a járművezetők korán kelnek.)

Rakjuk le a pályára kedvenc buszunkat, az MAN SD77-et, de most ne a buszgarázsba, hanem a Freudstr. végállomáshoz. Indítsuk be az autóbuszt az előző lecke alapján, de még ne tegyük sebességbe.

Válasszunk menetrendet, amely alapján vezetni fogunk a városban!

Ehhez a menüben nyomjuk meg a ‘Menetrend kiválasztása’ nyomógombot, mely hatására feljön egy kis ablakocska.

7Az ablakban találunk három legördülő menüt, egy léptetőt, valamint egy kipipálható vezérlőt. Haladjunk szépen sorba:

  • Útvonal: Itt választhatjuk ki azt a vonalat, amelyen vezetni szeretnénk. A spandaui pályán három járat található meg. Az alap 92-es, az éjszakai 13N-es, valamint a kiegészítő 92E. Válasszuk ki a 92-es járatot!
  • Túra: Ezt célszerűbb lett volna fordának hívni, ugyanis ez az. Egy útvonalon több autóbusz teljesíthet szolgálatot, függően a vonal hosszától, valamint a járatok követési idejétől. Itt tudod kiválasztani, hogy melyik autóbusz járaton kívánsz utasokat szállítani. Válasszuk ki az első járatot!
  • Az utazás feliratú léptető automatikusan a második vonásra ugrik, amelyből látható, hogy 4:25-kor kell indulnunk a végállomástól.
  • Az első állomást hagyjuk alapértelmezett állásban.
  • Vegyük ki a pipát a ‘Kiegészítő busz vezetése’ mellől. (Ha benne hagyod, akkor a kiválasztott járatot el fogja látni egy AI busz is, gyakorlatilag az összes felszálló utast elszipkázva tőlünk.)
  • Fogadjuk el a menetrendet az ‘OK’ nyomógombbal!

A buszban megjelenik egy ‘kockás papír’, rajta felsorolva a megállók listájával, és az onnan történő indulási időpontokkal. Ezt tartsuk be!

Mai feladatunk első részét elvégeztük, hátra van még az utastájékoztató táblák beállítása!

Az SD77 típusú autóbuszban un. Rollband típusú táblák találhatóak. Ez azt jelenti, hogy egy fehér “lepedőre” vannak rászitázva a számok/végállomások, amelyet a járművezetőnek kell a megfelelő helyre léptetnie indulás előtt. Ehhez váltsunk külső nézetbe, és mozgassuk úgy a nézetet, hogy a busz elejét, vagy oldalát lássuk!

Állítsuk be a járat számát a kijelzőn:

  • Nyomjuk le az ‘F5’ billentyűt, majd a ‘Page Up’ folyamatos nyomásával görgessük el a 9-es számjegyig. Ha túlcsúsznánk, akkor a ‘Page Down’ billentyűvel tudjuk vissza tekerni,
  • Nyomjuk le az ‘F6’ billentyűt, majd az előzőek alapján állítsuk be a 2-es számjegyet.
  • Speciális karaktereket (N, vagy E betű) az ‘F7’ lenyomása után tudunk görgetni a harmadik oszlopban.

Végezetül állítsuk be a végállomást, jelen esetben ez ‘Heerstr. Stadtgrenze’ lesz. Ehhez nyomjuk le az ‘F8’ billentyűt, majd ‘Page Up’-pal görgessük le a kijelzőben a szöveget! (Itt már nem kell folyamatosan nyomva tartani, egy lenyomás egy lépést jelent!)

Ezzel készen is vagyunk, elkezdhetjük első járatunkat.

Mivel még hajnal van,  csak itt-ott pislákol fény, ezért fel kell kapcsolnunk a járművünkön a világítást! A busz lámpáját az ‘L’ billentyű lenyomásával lehet be/ki kapcsolgatni, ha fényszóróra van szükségünk, akkor azt az ‘F’ billentyűvel tudjuk állítani.

Ideje a buszunkban is fényt csiholni az utasoknak! Ehhez nyomjuk meg a ‘7’‘8’‘9’ billentyűket! A vezetőállásban a lámpát a ‘6’ nyomógomb lenyomásával lehet kapcsolgatni.

Álljunk be a megállóba, nyissuk ki az ajtókat, várjuk meg az indulási időt, és START!

10

Amennyiben a végállomáshoz érünk, kapunk egy táblázatot a teljesített forduló adataival. A játék kb. 3 perc eltérést engedélyez a megadott indulási időkhöz képest. Mielőtt vissza indulunk, ne felejtsük el a kijelzőt átállítani!

Következő alkalommal megválunk szeretett buszunktól, és megtanuljuk a digitális kijelzők használatát, megismerkedünk a fedélzeti “számítógéppel”, az IBIS-szel!

Reklámok