Hármas ajtó nyílj ki!

tips

FIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!

Mai gyorstippünkben arra keressük a választ, hogy hogyan tudjuk megállapítani egy frissen letöltött, legalább három ajtóval rendelkező buszról, hogy mely eseményhez kell billentyűt rendelni ahhoz, hogy az ajtóit billentyűzetről nyithassuk.

Legelső dolog, amit megnézhetünk, hogy a jármű készítője nem-e készített leírást a buszhoz, és abban nem szerepel-e a kérdéses esemény.

Ha nincs szerencsénk, akkor sajnos nekünk kell megállapítani a busz szkriptjei alapján:

  • Ehhez navigáljunk el az adott busz mappájába.
  • Nyissuk meg a járművünk ‘.bus’ állományát.
  • Keressük meg benne, hogy mi a neve az ajtóval foglalkozó szkriptnek. ( Görgessük le az állományt a ‘[script]’ bejegyzésig, és itt keressünk olyan sort, amelyben a ‘door’ szó szerepel. (pl. Scriptdoor.osc, Scriptdoor_ik.osc, Script32door_ik.osc, stb) Jegyezzük fel!
  • Ha ez meg van, akkor becsukhatjuk a ‘.bus’ állományt.
  • Navigáljunk el az adott fájlig. (A ‘Script’ a bejegyzés elején azt jelenti, hogy az állományt a Script mappában kell keresnünk. ‘Script32…’ esetén a Script mappán belül található egy 32 nevű mappa, ebben keresgéljünk!)
  • Nyissuk meg a szkript állományát.
  • Legegyszerűbben az eseményt a szkript AI részében találhatjuk meg.  Keressünk rá a fájlban a következő sorra:
    (L.L.AI_Scheduled_AtStation) s0
  • Az elkövetkezendő sorokban az AI járművek ajtóvezérlése szerepel. A doorTarget változók az egyes ajtó(szárnyakat) jelentik, az adott ajtó(szárnyhoz) tartozó esemény a következő sorban lesz megtalálható.
(M.L.trg_bus_doorfrontx) - ahol x egy szám
  • Keressük meg a legnagyobb számmal jelzett doorTarget bejegyzést, az ehhez tartozó doorfront érték lesz az, amelyet keresünk.
  • Ezután már könnyedén beállíthatjuk a harmadik ajtóra a kívánt billentyűt a játék beállításai menüpontban.

Szerepeljen például itt CCV-520 Ikarusának ide vonatkozó szkriptrészlete:

' AI-Ablauf:
(L.L.AI_Scheduled_AtStation) s0
1 =
{if}
'Wenn Türen geöffnet werden sollen:
(L.L.Velocity) (C.L.Door_Bremse_Halte_MaxKMH) <
{if}
'Nur, wenn v < maxkmh, sonst warten
'Taster jeweils nur betätigen, falls noch nicht an
(L.L.bremse_halte_sw) !
{if}
(M.L.trg_bus_dooraft)
{endif}
(L.L.doorTarget_0) ! (L.L.door_AI_timer) 0.3 > &&
{if}
(M.L.trg_bus_doorfront0)
{endif}
(L.L.doorTarget_1) ! (L.L.door_AI_timer) 0.6 > &&
{if}
(M.L.trg_bus_doorfront1)
{endif}
(L.L.doorTarget_2) ! (L.L.door_AI_timer) 0.6 > &&
{if}
(M.L.trg_bus_doorfront3)
{endif}

Mi van akkor, ha a busz ajtóvezérlő szkriptje nem tartalmaz AI részt? Akkor sincs veszve minden, de sajnos nekünk kell megtalálnunk az adott ajtóhoz tartozó doorfront értéket ugyanebben az állományban. (door.osc, door_ik.osc, stb.)

Az ilyen sorokat keressétek:

{trigger:bus_doorfrontx}, ahol x egy szám

Ha ezzel sem sikerül kitalálni a szükséges eseményt, akkor marad a jó öreg próbálkozás. Ideiglenesen az összes eseményhez rendelj egy billentyűt, töltsd be a buszt, és próbáld ki!