FIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!
Mai gyorstippünkben arra keressük a választ, hogy hogyan tudjuk megállapítani egy frissen letöltött, legalább három ajtóval rendelkező buszról, hogy mely eseményhez kell billentyűt rendelni ahhoz, hogy az ajtóit billentyűzetről nyithassuk.
Legelső dolog, amit megnézhetünk, hogy a jármű készítője nem-e készített leírást a buszhoz, és abban nem szerepel-e a kérdéses esemény.
Ha nincs szerencsénk, akkor sajnos nekünk kell megállapítani a busz szkriptjei alapján:
- Ehhez navigáljunk el az adott busz mappájába.
- Nyissuk meg a járművünk ‘.bus’ állományát.
- Keressük meg benne, hogy mi a neve az ajtóval foglalkozó szkriptnek. ( Görgessük le az állományt a ‘[script]’ bejegyzésig, és itt keressünk olyan sort, amelyben a ‘door’ szó szerepel. (pl. Scriptdoor.osc, Scriptdoor_ik.osc, Script32door_ik.osc, stb) Jegyezzük fel!
- Ha ez meg van, akkor becsukhatjuk a ‘.bus’ állományt.
- Navigáljunk el az adott fájlig. (A ‘Script’ a bejegyzés elején azt jelenti, hogy az állományt a Script mappában kell keresnünk. ‘Script32…’ esetén a Script mappán belül található egy 32 nevű mappa, ebben keresgéljünk!)
- Nyissuk meg a szkript állományát.
- Legegyszerűbben az eseményt a szkript AI részében találhatjuk meg. Keressünk rá a fájlban a következő sorra:
(L.L.AI_Scheduled_AtStation) s0 - Az elkövetkezendő sorokban az AI járművek ajtóvezérlése szerepel. A doorTarget változók az egyes ajtó(szárnyakat) jelentik, az adott ajtó(szárnyhoz) tartozó esemény a következő sorban lesz megtalálható.
(M.L.trg_bus_doorfrontx) - ahol x egy szám
- Keressük meg a legnagyobb számmal jelzett doorTarget bejegyzést, az ehhez tartozó doorfront érték lesz az, amelyet keresünk.
- Ezután már könnyedén beállíthatjuk a harmadik ajtóra a kívánt billentyűt a játék beállításai menüpontban.
Szerepeljen például itt CCV-520 Ikarusának ide vonatkozó szkriptrészlete:
' AI-Ablauf:
(L.L.AI_Scheduled_AtStation) s0 1 = {if} 'Wenn Türen geöffnet werden sollen: (L.L.Velocity) (C.L.Door_Bremse_Halte_MaxKMH) < {if} 'Nur, wenn v < maxkmh, sonst warten 'Taster jeweils nur betätigen, falls noch nicht an (L.L.bremse_halte_sw) ! {if} (M.L.trg_bus_dooraft) {endif} (L.L.doorTarget_0) ! (L.L.door_AI_timer) 0.3 > && {if} (M.L.trg_bus_doorfront0) {endif} (L.L.doorTarget_1) ! (L.L.door_AI_timer) 0.6 > && {if} (M.L.trg_bus_doorfront1) {endif} (L.L.doorTarget_2) ! (L.L.door_AI_timer) 0.6 > && {if} (M.L.trg_bus_doorfront3) {endif}
Mi van akkor, ha a busz ajtóvezérlő szkriptje nem tartalmaz AI részt? Akkor sincs veszve minden, de sajnos nekünk kell megtalálnunk az adott ajtóhoz tartozó doorfront értéket ugyanebben az állományban. (door.osc, door_ik.osc, stb.)
Az ilyen sorokat keressétek:
{trigger:bus_doorfrontx}, ahol x egy szám
Ha ezzel sem sikerül kitalálni a szükséges eseményt, akkor marad a jó öreg próbálkozás. Ideiglenesen az összes eseményhez rendelj egy billentyűt, töltsd be a buszt, és próbáld ki!