A kezdetek…

map

FIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!

Minden kezdet nehéz, hát még a pályaépítés, de vágjunk bele!

Mivel a sorozatunk nem terjedhet ki minden apró részletre, így javasolt, hogy töltsétek le a hivatalos angol vagy német nyelvű SDK-t. Sajnos magyar nyelvű nem készült, de a sorozatot az SDK és egyéni tapasztalatok alapján állítjuk össze.

A sorozat elvégzéséhez javasolt egy frissen telepített, legalább 1.1-es verzióval ellátott OMSI használata, elkerülve azt hogy korábban felrakott kiegészítők miatt hibákba fussunk. (Hamburgi objektumokat nem minden esetben tud a szerkesztő betölteni.)

Ahhoz, hogy egy üres pályával kezdhessünk, először is egy kis fájlmásolást kell elvégeznünk. Navigáljunk be az OMSI\template könyvtárba, és a ‘NewMap’ mappát szőröstől-bőröstől másoljuk át az OMSI\maps könyvtárba! (Ahol az OMSI a játék gyökérkönyvtára!)

1Ha ezzel meg vagyunk, akkor az OMSI\maps könyvtárban a mappát nevezzük át valami értelmesebb névre, legyen például: ‘Tanfolyam – fiktív‘.

2Navigáljunk be a mappába, és nézzünk szét benne egy kicsit!

3Mi, micsoda a könyvtárban?

  • texture mappa – ide kerülnek a pályaépítés során alkalmazott talajfestések,
  • TTData mappa – ebben a könyvtárban a menetrendek fognak helyet foglalni,
  • ailists.cfg – az AI forgalomban szereplő járműveket kell itt megadni (később részletesen kivesézzük a tartalmát),
  • drivers.txt – a járművezető(ke)t kell ebben megadni,
  • global.cfg – a pálya központi állománya, itt lehet megadni a pálya adatait, érvényes fizetőeszközt, jegykészletet, és más egyéb alapadatokat,
  • Holidays.txt – a pályán érvényes ünnepnapokat lehet definiálni ebben az állományban (Ünnepnapokkor a buszon a zászlócskák megjelennek),
  • Humans.txt – a pályán járkáló humanoid (ember) objektumokat tudjuk itt megadni, azaz az itt felsoroltak lesznek az utasaink,
  • parklist_p.txt – a parkoló autókat lehet itt megadni,
  • registrations.txt – a járművek rendszámlistája, azaz ezekkel a rendszámokkal fognak a járművek száguldozni az utakon
  • tile_… állományok – az aktuális pályánk adatait tartalmazzák.

Mielőtt a pályánkat megnyitnánk a szerkesztőben, nyissuk meg a global.cfg állományt egy szövegszerkesztőben (Jegyzettömb), és módosítsuk a következőképp:

4Ideje megnyitni a pályaszerkesztőt. Ehhez a Start menüben keressük meg az OMSI – Editor-t, és indítsuk el. Amennyiben nem található ilyen parancsikon, akkor a Rookie’s room – A parancsikonok csodálatos világa alapján készíts egy új parancsikont, annyi a teendőd még vele, hogy a ‘-fullscreen’ helyébe a ‘-editor’-t írod!

5Megjelenik a szerkesztő, egyből egy kérdéssel nyit. “Akarod-e ott folytatni, ahol abbahagytad?” Válasszuk most a ‘Nein‘-t, majd tallózzuk ki a készülő pályánk ‘global.cfg‘ állományát, és nyissuk meg!

6

Megjelenik kis idő múlva a pályaszerkesztő.7

Következő fejezetünkben futólag átnézzük a szerkesztő felületét, és talán elkezdjük pályánk kialakítását is.

1 thoughts on “A kezdetek…

  1. Visszajelzés: Map’ers room – A kezdetek… |

Hozzászólások lezárva.