Új busz telepítése I.

Clip art illustration of a Cartoon Tiger with a Missing ToothFIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!

Eljutottunk arra a pontra, hogy profi OMSI autóbusz vezető lett belőlünk. Szeretnénk más pályákon, más járművekkel róni a virtuális kilométereket. Szerencsére az OMSI viszonylag könnyen módosítható, és szinte mindent meg lehet benne csinálni. Mi nem fogunk módosításokat készíteni a játékhoz, de szeretnénk felhasználni mindazon kiegészítőket, amelyet az oldal felhalmozott pályafutása során. A telepítéshez van pár szabály, amin előtte át kell rágni magunkat.

Először is nézzük meg az OMSI mappastruktúráját!

A játék a c:\m-r-software\OMSI vagy c:\Program Files\m-r-software\OMSI mappába települ alapértelmezetten. (Mindez függ a gépen található operációs rendszertől.)

30A fontos mappákat bekarikáztam, nézzük sorba melyik, mire való!

  • Fonts – Karakterkészletek tárolódnak benne, egyes buszoknál szükséges lehet ide telepíteni saját állományokat. – Hiányuk esetén a busz belső, vagy külső kijelzőin nem jelennek meg feliratok,
  • Maps – Ide kerülnek majd a játék pályái,
  • Money – Egyes pályákon saját pénz- és jegytípusok vannak használva, ezeket kell ide másolni. Hiányuk esetén nem tudsz jegyeladást folytatni, illetve minden egyes megállóban hibaüzenetet dobálhat a játék,
  • SceneryObjects – Az egyes pályákhoz tartozó objektumok találhatók meg ebben a mappában. Ha valamely objektum hiányzik, vagy nem pontosan olyan elérési úton található, ami neki szükséges, akkor a pálya betöltésekor hibaüzeneteket kaphatsz. Amennyiben kereszteződés objektumok hiányoznak, akkor nem tudsz majd menetrendet sem választani, egyéb esetben a pálya “csupaszabb” lesz, mint a készítője megálmodta,
  • Splines – Itt találhatók meg az egyes pályát út objektumai. Hiányukban nem fogsz tudni menetrendet választani, illetve nem fognak bizonyos útszakaszok megjelenni betöltés után,
  • TicketPacks – mint a Money esetén,
  • Vehicles – Ide kerülnek az egyes vezethető, illetve AI járművek fájljai.

Fontos megjegyezni még az elején, hogy kiegészítő telepítése előtt célszerű a teljes OMSI könyvtárról biztonsági mentést készíteni, mert ha valami rosszul sül el (rossz helyre másolunk állományokat, valamit kihagyunk), akkor a játék hajlamos zokon venni, és hibaüzeneteket dobálni, legrosszabb esetben betölteni sem fog tudni!

Miután sikerült mindenkit elrettenteni a továbbiaktól, próbáljunk meg egy új buszt bevarázsolni a játékba!

Minden magyar játékos szívét megdobogtatja a hazai gyártású Ikarus 260-as autóbusz, szerencsére igazán kivételes minőségben megtalálható a játékhoz, CCV-520 keze által! Töltsük le a kiegészítőt az oldalunkról (https://omsihu2.wordpress.com/2012/08/31/breking-hir-ikarus-260-06-es-260-32-ccv-520/), és nézzünk szét a csomagban egy picit!

31Található 2 pdf fájl (Ez tartalmazza a dokumentációt, és nem véletlenül Olvass el a nevük!), egy Repaint.png-t, amely a busz átfestését könnyíti meg, valamint egy Ikarus 260 mappát! Legyünk jó fiúk, és kezdjük az Olvass_el HUN.pdf elolvasásával! Szerencsére a leírásban található pár szó a telepítésről is. Sajnos a legtöbb kiegészítőnél ezt nekünk kell kitalálnunk, így most ezt hagyjuk figyelmen kívül.

Nyissuk meg az Ikarus 260 mappát!

32A mappában találunk pár mappát, valamint pár állományt .bus kiterjesztéssel. Minden egyes járművet úgy kell telepíteni az OMSI-ba, hogy az OMSIVehiclesmappanév*.bus állomány legyen az elérési útvonala, azaz a Vehicles mappán belül minden egyes járműnek külön könyvtár kell, hogy létrejöjjön, amelyben kell elhelyezni a Model, Script, Sound, Texture, stb. mappákat, valamint a .bus és egyéb állományait.

Ezzel sajnos még nincs vége, hisz ez a busz nem tartalmazza az egyes pályákhoz tartozó állományokat, amelyeknek .hof a kiterjesztése. Ezeket a gyári MAN-ok mappáiból lehet “kölcsönvenni”, lépjünk át a VehiclesMAN_SD202 mappába, ott jelöljük ki az összes .hof kiterjesztésű állományt, és másoljuk át a telepített busz mappájába a .bus állományok mellé!

Ha ezzel készen vagyunk, akkor a következő eredményt kellett kapnunk:

33

Próbáljuk ki, hogy mit csináltunk, indítsuk el a játékot, és töltsük be a kedvenc pályánkat, Spandaut!

Nyomjuk meg az új busz lehelyezése gombot, és ha minden jól megy, az első busz egy Ikarus 260-as lesz!

34

Válasszunk ki egy típusát, és rakjuk le a pályára! Ismerkedjünk vele, ha van kedvünk, az eddig tanultak alapján utasokat is szállíthatunk vele. Van azonban egy kis gond a járművel, ugyanis a harmadik ajtót nem tudjuk billentyűzetről vezérelni (műszerfalról tökéletesen működik!), valamint az S6-90U típusú váltóval felszerelt változatok manuális, 6 sebességes váltót tartalmaznak. Következő részekben billentyűt rendelünk a harmadik ajtóhoz, valamint megtanuljuk vezetni a manuális váltóval felszerelt buszokat is! A busz indításáról információkat a mellékelt pdf tartalmaz!