Pályák telepítése

Clip art illustration of a Cartoon Tiger with a Missing ToothFIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!

Kezdőknek szóló sorozatunk záróepizódjához értünk. A mai részben megtanuljuk (legalább is meg próbáljuk megtanulni), hogyan kell új pályát telepíteni kedvenc játékunkhoz. Amint látni fogjuk, nem olyan egyszerű a helyzet, ez már igazi mélyvíz!

Pályát telepíteni az egyik legbonyolultabb dolog, amit átlag felhasználó csinálhat a játékban. Itt fokozottan érvényes, hogy mielőtt bármit csinálsz, készíts mentést a játékról!

A pályákat a készítőik több módon is közre adhatják, ezzel nehezítve az életünket.

  1. Telepítő. A legegyszerűbb telepíteni, csak az OMSI gyökérkönyvtárát kell megadni, és nyomogatni a Next gombocskát. Ezzel a megoldással találkozhatsz a népszerű budapesti pályák (Kispest és Bp183), valamint több remek külföldi pályák  esetén is (Moges)
  2. AMS csomag. Ezt az OMSI Addon Manager segítségével lehet telepíteni, elméletileg minden szükséges kiegészítőt is telepít, pont mint a telepítős változat. Több fiktív és valós pálya érhető el ilyen kiadással (Bad Kinzau, Karlovy Vary, Teltow)
  3. Egy csomagban a játék mappastruktúrájának megfelelő könyvtárelrendezéssel.  Ilyen esetben simán csak ki kell csomagolni a játék könyvtárába a tömörített állomány tartalmát. (Szombathely, Spandau 1989 21-line, Project Szczecin)
  4. Külön mappában a pálya, a többi kiegészítő ömlesztve. Itt már különösen figyelni kell, hogy mit, hova másolsz! Általános szabály, hogy amely mappában találsz egy global.cfg állományt, az tartalmazza a pályát, így ezt a maps könyvtárba kell másolnod. Azokat a kiegészítőket, amelyek sco kiterjesztésű fájlokat tartalmaznak, azoknak a helye a Sceneryobjects mappában található, míg az sli kiterjesztésű fájlokat tartalmazó kiegészítőket a Splines könyvtárba kell helyezni. Előfordulhatnak még ams kiterjesztésű állományok is, ezt ahogy fentebb írtam, az OMSI Addon Manager segítségével tudod telepíteni.

Vegyük például a remek Usedom 3.2 távolsági pályát:

– Telepítsük fel a Usedom 3.2.zip-ben található telepítővel a pályát, majd:

– Additional Traffic Signs 1.0.1.ams, ADDON_SimpleStreets.ams, gcW_streetobjects_1.2.1.ams kiegészítőket az Addon Managerrel telepítjük,
– Betonrohr tartalmát a Sceneryobjects könyvtárba másoljuk: SceneryobjectsBetonrohrBetonrohr.sco legyen a sco állomány elérési útja,
– Din_Fonts tartalmát az OMSI könyvtárába másoljuk,
– object_bridgepier.zip, object_noisebarrier.zip tartalmát az OMSI könyvtárába másoljuk,
– NemolusVerkehrsschilder.zip tartalmát úgy másoljuk a Sceneryobjects könyvtárba, hogy a Sceneryobjects-en belül a Nemolus Objekte könyvtárral kezdünk
– g1y7ocmobovxff3k95f4wrtrp.zip tartalmát az OMSI gyökérkönyvtárába másoljuk (a csomag tartalmazza a Splines könyvtárat)
– fix.zip tartalmát az OMSI gyökérkönyvtárába másoljuk.

Ha mindent jól csinálunk, akkor a pálya betöltése rendben megtörténik.

Amennyiben hibaüzeneteket dobál az OMSI, írjuk fel az összes hiányolt objektumot, és nem marad más hátra, mint egy keresőben (Google, Bing, stb) rákeresve megpróbáljuk megszerezni a hiányzó összetevőket. Próbáljunk meg keresgélni a pályához adott leírásban, hátha a készítő összegyűjtötte linkekkel, hogy mit kell beszerezni a hibátlan futáshoz. Bizonyos objektumok hiánya csak esztétikai hibát okoz, de amennyiben menetrendet tartalmazó objektum hiányzik, legyen az kereszteződés, vagy útrészlet, azzal kell szembesülnünk, hogy nem tudunk járatot sem választani.

Sajnos általános ötletet nem lehet emiatt a pályák telepítéséhez adni, próbálkozni kell, és előbb utóbb siker koronázza ténykedésünket.

Ezzel a kezdőknek szóló sorozatunk végére értünk.