Váltócsere

tips

FIGYELEM! Az alábbi leírást szerzői jog védi, tilos máshol megjeleníteni, letölthetővé tenni akár részben, akár egészben előzetes írásbeli engedély nélkül!

Az utóbbi időben egyre-másra jönnek ki olyan buszok az OMSI világában, amelyek vagy csak manuális, vagy csak automata váltóval rendelkeznek. A csak manuális váltóval felszerelt buszok kezelése – főleg a billentyűzettel küzdők számára – nehézkes lehet, részükről igény merül fel egy automata változatra. Sajnos kevesen vannak, akik ezt a “beavatkozást” el tudják végezni, ráadásul ők sem mindig érnek rá ezzel foglalkozni.

Ne várjunk rájuk, oldjuk meg mi a manuális váltó automatára cserélését!

Amennyiben nincsenek nagy igényeink, és megelégszünk azzal, ha nincs csili-vili váltó gombsor a buszban, és el tudjuk viselni a váltókar jelenlétét, akkor viszonylag könnyű dolgunk van, csak a felhasznált script-eket kell módosítanunk.

Figyelem! Mélyvíz! Mindenképp készíts mentést a játékról (vagy legalább a buszról), mielőtt ebbe belevágsz!

Legyen példa a most megjelent Ikarus 266 automata váltóval történő felszerelése!

  • Keressünk egy “donor” buszt, amely automata váltója bekerülhet a manuális váltó helyére. (Jelen esetben az Ikarus E95 automata váltójára esett a választásom. Miért? Ez volt kéznél, ráadásul egy fokozattal többet tartalmaz, mint a gyári MAN-ok váltója. :))
  • Keressük meg a donor busz könyvtárában a váltóval foglalkozó scripteket, és másoljuk át a buszunk Script mappájába (Én ezen belül létrehoztam automata néven egy könyvtárat, és ebbe másoltam bele.)
  • Mely fájlokra lesz szükségünk? Ami biztos, hogy szükségünk lesz egy constfile-ra, egy varlist-re, valamint magára a script-re (osc kiterjesztéssel).
  • Jelen esetben az antrieb.osc a script fájl, az antrieb_constfile.txt a constfile, az antrieb_varlist.txt pedig a varlist. A váltóhoz tartozó scriptek vagy antrieb, vagy gearbox nevekkel vannak ellátva, de természetesen ez bármi lehet. A “donorbusz” bus fájljában nézzétek meg, melyek a tényleges állományok! (Részletezve lásd később)
  • Navigáljunk a busz könyvtárába (OMSIVehiclesIkarus 266) és másoljuk le más néven a .bus állományt. (Ik266.bus->Ik266a.bus)
  • Nyissuk meg a lemásolt állományunkat egy szövegszerkesztővel
  • Keressük meg a [friendlyname] bejegyzést, és a második sort Írjuk át, mert később a buszválasztóban ez alapján tudjuk majd megkülönböztetni a két variánst (266.25-régi-Rába D2156->266.25-régi-Rába D2156 automata)
  • Görgessük lentebb a fájlt, keressük meg benne a Scripts szekciót
  • Ha jól megfigyeljük, akkor ez a szekció négy jól elkülönülő részre bomlik (varnamelist, stringvarnamelist, script, constfile)
  • Keressük meg a varnamelist-ben a váltó hivatkozását, és cseréljük le a mi varlist fájlunkra (antrieb_varlist.txt) 
script\Gearbox_Standard_varlist.txt -> script\automata\antrieb_varlist.txt
  • Folytassuk a cserét a script fájllal:
script\antrieb_manual.osc -> script\automata\antrieb.osc
  • Végezetül a constfile bejegyzését cseréljük le:
script\antrieb_constfile_Csepel_ASH_75.txt -> script\automata\antrieb_constfile.txt
  • Mentsük el a fájlt, és nézzük meg, mit csináltunk. Ha minden jól megy, feljön az automata váltós busz, amelyet a D-N-R nyomógombokkal (billentyűzetről!) tudunk vezérelni.

 Előfordulhat, hogy ha valamit rosszul csináltál, akkor a játék kifagy (Szokásos zugriff… hibaüzenet), ekkor a feladatkezelővel üsd ki a programot, és javítsd a szkripteket, vagy töröld a módosításokat és kezdd újra!

Amennyiben arra vágysz, hogy a gombsor is megjelenjen a buszban, akkor a modellt (model\model_266.cfg) kell szerkeszteni. A váltókart ugyanitt tudod eltávolítani, ezek azonban már túlmutatnak jelen leírás keretein.

Az automata->manuális változtatás során hasonló módosításokra van szükség. Sok sikert!